محله ‌های بدنام استانبول | در این سه منطقه تردد نداشته باشید!!!
علیرضا مشرقی 1399/08/21 65403 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


استانبول شهری زیبا و توریستی است که از قضا گردشگران ایرانی زیادی آن را برای سفر خارجی خود انتخاب می‌کنند. استانبول در حقیقت جزء شهرهای امن در جهان محسوب می‌شود و بخشی از آن اروپایی و بخش دیگر آن آسیایی است. اما با این وجود نمی‌توان گفت که جای جای استانبول امن است و می‌توانید با آسایش خاطر در هر ساعت داخل آن قدم بزنید و نگران جرایم مختلف نباشید. اصلا در اینجا قصد ترساندن شما را نداریم اما به هر صورت عقل حکم می‌کند که همه جوانب را در نظر بگیرید و از خطر اجتناب کنید. همین مساله باعث شد تا تصمیم بگیریم که شما را با محله های بدنام استانبول آشنا کنیم. محله‌هایی که جزء محله های خطرناک استانبول محسوب می‌شوند و بهتر است در شب داخل این محله‌ها به تنهایی حضور نداشته باشید. پس با ما همراه باشید تا بتوانید سفری ایمن به استانبول را تجربه کنید.

محله ‌های بدنام استانبول

در درجه اول باید بدانید که اکثر قسمت‌های استانبول، امن هستند و خطری شما را تهدید نخواهد کرد. در وهله دوم نیز باید این مساله را مد نظر قرار دهید که محله‌هایی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، اکثرا در هنگام شب خطرناک هستند و تردد در آنها هنگام روز شاید خیلی ترسناک نباشد! پس با ما همراه شوید و محله های خطرناک استانبول را بشناسید.

محله ‌های بدنام استانبول

تورهای مرتبط:

تور استانبول ویژه بلک فرایدی

لیست تورهای استانبول

بلیط هواپیما استانبول


محله کمال پاشا

کمال پاشا نامی آشنا برای ایرانیان محسوب می‌شود و شاید به همین خاطر تصور کنند که محله کمال پاشا جزء مناطق خوب استانبول است و اصلا خطری آنها را در محله کمال پاشا تهدید نمی‌کند. اما اصلا اینطور نیست و باید بدانید که در سال 1395، دو تن از شهروندان ایرانی با شش نفر از شهروندان ترک در این منطقه درگیر شدند و به قتل رسیدند. قاتلان کاملا با طرح قبلی، گردشگران ایرانی را به این محله کشاندند تا از آنها زورگیری و اخاذی کنند و گردشگران ایرانی نیز با آنها درگیر شدند که نهایتا به کشته شدن آنها ختم شد. متاسفانه دو گردشگر ایرانی به دفعات با چاقو مورد حمله قرار گرفتند و حتی پیش از رسیدن به بیمارستان جان باختند. از این رو بهتر است حتی در طول روز نیز به تنهایی یا در گروه‌های کوچک دو یا سه نفری در محله کمال پاشا حضور نداشته باشید. این منطقه جزء محله های بدنام استانبول محسوب می‌شود و حتما باید از آن اجتناب کنید.

محله کمال پاشا

محله آکساری

محله آکساری را می‌توان پاتوق انواع خلافکاران و قاچاقچیان ترکیه دانست که چه در طول روز و چه در طول شب اصلا نباید در آن تردد داشته باشید. این محله یکی از خطرناک‌‌ترین محله‌های استانبول و ترکیه است و انواع باندهای خلافکاری و بزرگ در آن حضور دارند. این خلافکاران اصلا شوخی بردار نیستند و به راحتی می‌توانند گردشگران را به قتل برسانند و از آنها اخاذی کنند. پس به هیچ وجه چه در طول روز چه در طول شب در محله آکساری استانبول و نزدیک آن قدم بر ندارید. حتی پلیس نیز از پس محدود کردن این محله بر نیامده و خلافکاران در این محله به صورت کاملا آزادانه حضور دارند.

محله آکساری

محله‌های غیر توریستی

اگر سری به مقالات ما در مورد گردشگری در استانبول بزنید، با محله‌های توریستی استانبول آشنا خواهید شد. به صورت کلی برای حفظ امنیت خودتان، بهتر است تنها در محله‌های توریستی و شلوغ حضور داشته باشید. حقیقتا محله‌های دیگر هیچ جذابیتی برای شما نخواهند داشت و تنها شما را دچار مشکل می‌کنند. قطعا ظاهر شما با ظاهر مردم این شهر متفاوت است و به هیچ وجه نمی‌توانید توریست بودن خود را مخفی کنید. همین ظاهر متفاوت شما باعث می‌شود تا به چشم خلافکاران و افرادی که به دنبال اخاذی کردن هستند بیایید. پس به هیچ وجه از محله‌های غیر توریستی بازدید نکنید.

نکاتی که برای امنیت بیشتر بهتر است در نظر داشته باشید

  • شب‌ها پیش از ساعت 23 در هتل حضور داشته باشید
  • در صورتی که قصد دارید از بار یا کلاب استفاده کنید، حتما به بار یا کلاب شبانه هتل‌ها بروید
  • فراموش نکنید که یکی از خطرناک‌ترین خلاف های استانبول، قاچاق انسان به سوریه و یونان است. از این رو تصور نکنید که اگر چیز ارزشمند یا پول زیاد همراه ندارید می‌توانید در هر جایی قدم بزنید. در حقیقت وجود خودتان ارزشمندترین کالا است. پس به هیچ وجه جان خود را در خطر نیندازید.
  • معمولا خلافکاران در گروه‌های پنج الی شش نفره هستند و عمدتا به گردشگران تنها و یا کم جمعیت حمله می‌کنند. پس بهتر است شما نیز در گروه‌های بزرگ حضور داشته باشید.
  • تنها در اماکن شلوغ حضور داشته باشید. میدان تکسیم، میدان سلطان احمد یا خیابان استقلال اماکن خوبی برای گردشگری خواهند بود.
  • بهتر است همراه تور لیدر یا گشت‌های شهری از استانبول بازدید کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • اگر چیزی به نظرتان مشکوک است، از آن اجتناب کنید.
  • به حس ششم خود اطمینان کنید.
  • به تنهایی سفر نکنید.

خب دوستان و همراهان عزیز، البته باز هم تاکید می‌کنیم که استانبول شهر امنی است، بر اساس معیار جهانی، ترکیه توانسته از نظر امنیت، عدد 52 را از آن خود کند که یعنی جزء کشورهای امن محسوب می‌شود. اما با این وجود جرم و جنایت حتی در امن‌ترین شهرهای جهان نیز رخ می‌دهد و شما به عنوان یک مهمان خارجی، باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. آیا شما تا به حال سفر به استانبول را تجربه کرده‌اید؟ نظر شما در مورد امنیت استانبول چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید تا همه ما بتوانیم سفری خوش به این شهر را تجربه کنیم. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید