دریاچه آویدر نوشهر | سد نوشهر + تصاویر + آدرس
شراره رحیمی 1399/08/12 4370 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



نوشهر یکی از شهرستان‌های توریستی استان مازندران می‌باشد که با داشتن مسیر ارتباطی به آستارا خان، باکو مرکز جمهوری آذربایجان، اکتا و... و هم‌چنین ارتباط هوایی به پایتخت کشور از طریق فرودگاه نوشهر و هم‌چنین ارتباط زمینی از طریق جاده کندوان بهترین بستر ارتباطی به شهرهای استان مازندران را با نقاط مختلف کشور به وجود آورده است. در زمینه جاذبه‌های توریستی نیز سواحل زیبا، آبشارهای خروشان، چشمه‌های جوشان، طبیعت ناب و بکر، جنگل‌های انبوه، دریاچه، تالاب و... را در دل خود جای داده است و به دلیل امکانات رفاهی مناسب به مقصد فوق‌العاده‌ای برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری شهرستان نوشهر می‌توان به دریاچه آویدر اشاره کرد که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اگر شما نیز قصد سفر به دریاچه زیبای آویدر را دارید در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از این دریاچه دل‌انگیز در اختیارتان قرار دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

معرفی دریاچه آویدر

همان‌طور که گفته شد دریاچه آویدر یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای شهرستان نوشهر می‌باشد که در نزدیکی جنگل معروف سیسنگان واقع شده است. جالب است بدانید که این دریاچه بسیار زیبا به دلیل احداث یک سد خاکی به وجود آمده است و مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقمندان به طبیعت واقع شده است. نام دیگر این سد یا دریاچه صلاح‌الدین می‌باشد که از دلایل اصلی احداث آن می‌توان به ذخیره آب برای مصارف کشاورزی زمین‌های اطراف اشاره کرد. علاوه بر زیبایی‌هایی که دریاچه آویدر به نمایش می‌گذارد، یک جزیره سبز کوچک نیز در وسط دریاچه خودنمایی می‌کند که زیبایی و جذابیت دریاچه را چندین برابر کرده است و نشان‌ دهنده این است که این تپه قبل از احداث سد نیز وجود داشته است.

به علاوه در اطراف دریاچه مناظر زیبایی از طبیعت وجود دارد که هر گردشگری را مجبور به گشت و گذار و پیاده روی می‌کند. این دریاچه نواحی صاف و همواری را ویژه نشستن و پیک نیک دوستانه یا خانواده و هم‌چنین برپایی چادر در بخش‌های جنگلی را نیز دارا می‌باشد که شما می‌توانید با استفاده از این موقعیت نهایت استفاده را از طبیعت ببرید و لحظات شاد و دلپذیری را در کنار همسفرانتان سپری کنید. لازم به ذکر است که در محوطه این دریاچه امکانات مناسبی نظیر سرویس‌های بهداشتی، رستوران محلی، آلاچیق و... نیز برای رفاه گردشگران تعبیه شده است. بنابراین قبل از سفر به این دریاچه زیبا و شگفت‌انگیز تمامی لوازم ضروری برای یک پیک نیک دلچسب و لذت‌بخش را با خود به همراه داشته باشید.

معرفی دریاچه آویدر

دریاچه آویدر کجاست؟ مسیر دسترسی

آدرس: استان مازندران، 30 کیلومتری شرق شهرستان نوشهر، جاده چلندر، قبل از روستای صلاح‌الدین کلا، 5 کیلومتری جاده اصلی

دریاچه تماشایی آویدر در فاصله 30 کیلومتری از شرق شهرستان نوشهر و قبل از روستای زیبای صلاح‌الدین کلا واقع شده است. به منظور دسترسی به دریاچه آویدر باید از شهرستان نوشهر به سمت شهرستان نور حرکت کنید تا به جنگل سیسنگان برسید. پس از اینکه تقریبا حدود 10 کیلومتر از جنگل سیسنگان فاصله گرفتید، روستای صلاح‌الدین کلا را از دور مشاهده خواهید کرد. قبل از اینکه وارد روستا شوید با دیدن تابلو سد خاکی باید مسیر خود را به سمت جنوب تغییر دهید. پس از طی کردن یک مسیر 5 کیلومتری و عبور از روستاهای اولیا و ملاکلا دریاچه زیبای آویدر در مقابل چشمان شما ظاهر خواهد شد و شما را با زیبایی وصف‌ناپذیر خود به وجد خواهد آورد.

مسیر دسترسی به دریاچه آویدر

بهترین زمان بازدید از دریاچه آویدر

دریاچه آویدر با فاصله نسبتا زیادی از دریا و در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است، بنابراین رطوبت هوا در این منطقه نسبت به سایر مناطق مازندران کمتر می‌باشد. زیرا این دریاچه از سطح دریا تقریبا حدود 125 متر ارتفاع دارد و به طور کلی از آب و هوای مطبوع و خنک به ویژه در نیمه اول سال برخوردار می‌باشد. اما در فصل پاییز همانند سایر نقاط مازندران جلوه‌ای تماشایی از رنگ‌ها را به خود می‌گیرد که بسیار زیبا و حیرت‌انگیز است. در فصل زمستان نیز به دلیل بارش فراوان چشم‌اندازی کاملا متفاوت در مقابل گردشگران قرار می‌دهد. از این رو شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود در هر کدام از فصل‌ها که مایل بودید از این دریاچه زیبا بازدید به عمل آورید و لحظات هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه آویدر

تفریحات دریاچه آویدر

در این بخش قصد داریم تفریحات دریاچه آویدر را برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

  • قایق سواری

هنگام بازدید از دریاچه زیبای آویدر قایق‌های زیادی را در اطراف دریاچه مشاهده خواهید کرد که در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از آنها زیبایی‌های دریاچه را از نمایی دیگر مشاهده کنید و لذت ببرید. قایق‌ها به دو صوت پدالی و موتوری وجود دارند که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که مایل بودید، اجاره کنید و با رفتن به مرکز دریاچه از شلوغی اطراف آن دور شوید و لحظات آرامش‌بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

  • ماهیگیری

دریاچه آویدر واقع در پشت سد محل مناسبی را برای زندگی آبزیان به وجود آورده است که اگر دقت کنید برخی از انواع ماهی‌ها را در آن مشاهده خواهید کرد. اگر شما جزو کسانی هستید که صبر و حوصله زیادی دارید و به ماهیگیری علاقمندید، می‌توانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید و از ماهیگیری در دریاچه آویدر نهایت لذت را ببرید.

  • دوچرخه سواری

در اطراف دریاچه مسیرهای زیادی وجود دارد که برای دوچرخه سواری مناسب می‌باشد. اما توجه داشته باشید که برای دوچرخه سواری در طبیعت ناب و دل‌انگیز اطراف دریاچه باید خودتان دوچرخه شخصی به همراه داشته باشید.

دوچرخه سواری در طبیعت اطراف دریاچه آویدر

  • اسب سواری

افراد محلی امکان اسب سواری را در منطقه برای گردشگران فراهم کرده‌اند تا با تجربه کردن آن از سفر به دریاچه زیبای آویدر نهایت لذت را ببرید. در اطراف دریاچه اسب‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که با پرداخت هزینه به صاحبان آن‌ها می‌توانید از اسب سواری در کنار دریاچه لحظات متفاوت و لذت‌بخشی برای خود به ارمغان آورید.

  • عکاسی

همان‌طور که گفته شد دریاچه آویدر زیبایی‌های منحصر به فردی را در دل خود جای داده است که دوربین عکاسی شما می‌تواند این زیبایی‌ها را به تصویر بکشد. به علاوه شما می‌توانید با انتشار عکس‌های بسیار زیبای دریاچه آویدر در صفحه مجازی خود نظیر اینستاگرام این منطقه توریستی را به دوستانتان نیز معرفی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات لازم را برای بازدید از دریاچه بی‌نظیر آویدر در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید دریاچه آویدر یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران می‌باشد که بدون شک بازدید از آن برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش و پر از خاطره‌های فراموش نشدنی خواهد بود. توصیه می‌کنیم که قبل از سفر به مازندران حتما به صفحه وبلاگ کایت سر بزنید تا اطلاعات لازم را برای سفر به این استان سرسبز و زیبا به دست آورید و سفر بدون دغدغه و دلپذیری را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید