سفر به چابهار | بهترین زمان سفر به چابهار
ضحا اکبری 1399/08/05 2653 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چابهار با داشتن طبیعتی عجیب و دست نخورده، آثار تاریخی بسیار و آب وهوایی که همیشه‌ی سال معتدل و دلپذیر است به یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران بدل شده و هر سال هزاران گردشگر برای دیدن زیبایی‌های آن خودشان را به این شهر شگفت انگیز می‌رسانند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر به چابهار را از جنبه‌های گوناگون مثل بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به آب و هوا، بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به قیمت‌ها، بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به برگزاری جشنواره‌ها و بهترین زمان سفر به چابهار برای خرید بررسی ‎‌کنیم تا اگر شما قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید بتوانید با استفاده از این اطلاعات یک سفر عالی به چابهار را تجربه کنید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای چابهار وارد صفحه "تور چابهار" شوید.

چابهار

چابهار شهری در استان سیستان و بلوچستان و در جنوب شرقی ایران است که با ۱۷۱۵۵ کیلومتر مربع مساحت در کرانه‌ی آب‌های گرم اقیانوس هند و دریای عمان واقع شده و بخاطر برخورداری از آب و هوای معتدل، جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز و بکر و آثار تاریخی فراوان از مهمترین شهرهای ایران برای سفر و گردشگری می‌باشد، اما علاوه بر این بخاطر موقعیت جغرافیایی و راهبردی‌اش نیز از بنادر مهم و پر تردد ایران محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی چابهار می‌توان به جنگل‌های حرا، قلعه‌ی پرتغالی‌ها، کوه‌های مریخی یا مینیاتوری، تالاب صورتی لیپار، منطقه‌ی حفاظت شده‌ی گاندو، گورستان جن، مسجد جامع دزک و... اشاره کرد.

چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به آب و هوا

هر شهری هم زمستان دارد و هم تابستان، هم سرما دارد و هم گرما، کمتر شهری در دنیا پیدا می‌شود که در هر فصل و هر ماهی از سال آب و هوای معتدلی داشته باشد، چابهار همان طور که از اسمش پیداست شهری است که هر ۴ فصلش بهار است، به این معنی که در این شهر سرما یا گرمای سختی وجود ندارد و شرایط هوا همیشه به گونه‌ای است که می‌توان از بودن در این شهر لذت برد. عواملی چون نزدیکی به دریا و مدار راس السرطان و قرار گرفتن در مسیر حرکت بادهای استوایی و بادهای موسمی که از طرف شبه قاره‌ی هند می‌آیند باعث شده که چابهار در همه‌ی فصول سال دارای آب و هوایی مرطوب و گرمسیری باشد، این شهر در تابستان خنک‌ترین بندر ایران و در زمستان از گرم‌ترین شهرهای کشورمان است. به طور کلی بهترین زمان سفر به چابهار با توجه آب و هوا از اوایل آبان ماه تا اواسط ماه فروردین است که متوسط دمای چابهار در این زمان ۲۱ درجه‌ی سانتیگراد و هوا بسیار معتدل و دلپذیر می‌باشد. اما از اواسط بهار تا انتهای تابستان هوا شرجی و رطوبت آن زیاد است که این رطوبت در ماه‌های اردیبشهت و خرداد به حداکثر خود می‌رسد، این زمان‌ها از خلوت‌ترین اوقات در شهر چابهار است.

چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به قیمت‌ها

هر زمانی که میزان حضور مسافر و گردشگر در هر شهر توریستی زیاد باشد آن زمان گرانترین زمان سفر به آن شهر است، در مورد چابهار هم همین طور است یعنی در تعطیلات عید نوروز و ماه‌های آبان تا فروردین که هوای این شهر مطبوع است چابهار بسیار شلوغ بوده و به همین نسبت قیمت‌ها نیز در این شهر بسیار بالاست. برای مثال قیمت محل اقامت، رستوران‎‌ها و مراکز تفریحی بالا می‌رود، پس این زمان برای افرادی که تمایل دارند با هزینه‌ی کمتری به چابهار سفر کنند زمان مناسبی نیست ولی اگر از نظر مالی محدودیت ندارید پیشنهاد می‌شود در این زمان به چابهار سفر کرده و در کنار دیدن زیبایی‌های طبیعی آن از هوای مساعدش نیز لذت ببرید. برعکس از ماه اردیبهشت تا انتهای تابستان که هوا گرمتر است و رطوبت آن بسیار بالاست، از میزان حضور مسافر دراین شهر به شدت کاسته شده و قیمت‌ها نیز بسیار مناسب می‌باشند، بنابراین اگر با رطوبت و شرجی هوا مشکلی ندارید حتما در این بازه‌ی زمانی به چابهار سفر کنید زیرا هم می‌توانید از سواحل و جاذبه‌های این شهر در خلوت لذت ببرید و هم از نظر مالی برایتان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به برگزاری جشنواره‌ها

در شهر چابهار جشنواره‌های فراوانی برگزار می‌شود که همین جشنواره‌ها می‌تواند یکی از دلایل سفر گردشگران به این شهر باشد، از جمله جشنواره‌های شهر چابهار که بسیار معروف هستند و طرفداران بسیاری دارند، ‌می‌توان جشنواره‌ی مونسون و جشنواره‌ی حماسی کمالان را نام برد.

جشنواره‌ی مونسون: جشنواره‌ی فرهنگی، هنری مونسون همه ساله با شروع وزش بادهای موسمی و اقیانوسی از 31 تیر ماه تا 22 شهریور ماه در شهر زیبای چابهار برگزار شده و از برنامه‌های بسیار متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی وتفریحی تشکیل شده است. بخش‌های متنوع این جشنواره شامل کارناوال ساز و دهل، رقص با چوب سیستانی، مسابقه‌ی شتر سواری، جشنواره‌ی آبزیان حلال، رالی خانواده، جشنواره‌های صنایع دستی و غذاهای محلی و... می‌باشد که لحظات بسیار مفرح و دلچسبی را برای کسانی که در آن حضور یافته‌اند می‌آفرینند.

جشنواره‌ی حماسی کمالان: این جشنواره قدمت زیادی ندارد و چند سالی است که از تاریخ 9 تا 12 شهریور ماه در چابهار برگزار می‌شود و میزبان گروه‌های مختلفی از نوازندگان و خوانندگان محلی از سراسر ایران است که در 3 بخش آواز، موسیقی و ترکیبی با هم به رقابت می‌پردازند. اجرای زنده‌ی موسیقی محلی نواحی مختلف ایران در فضاهای باز برای تماشاگران این جشنواره بسیار لذتبخش است.

اگر علاقمند به حضور در جشنواره‌های شهر چابهار هستید می‌توانید با توجه به تاریخ برگزاری جشنواره‌های مورد نظرتان، سفر خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنید.


مطالب مرتبط چابهار:

بهترین رستوران‌های چابهار

بهترین سوغاتی‌های چابهار کدامند؟

بهترین هتل‌های چابهار

چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار برای خرید

در چابهار به این دلیل که منطقه‌ی آزاد تجاری است اصولا قیمت اجناس مناسب است مخصوصا اگر به صورت عمده خرید کنید. اگر به خرید علاقه دارید و دوس دارید با هزینه‌ی کمتر خریدهای بیشتری در شهر چابهار انجام دهید باید بدانید که بهترین زمان سفر به چابهار برای خرید کردن، زمستان و ماه‌های ابتدایی فصل بهار می‌باشد که بهترین زمان سفر به این شهر نیز هست. از جمله بازارها و مراکز خرید مهم شهر چابهار می‌توان بازار سنتی یا دکه بازار، بازار صالح یار، بازار فردوس، بازار پردیس و... را نام برد.

چابهار

در این مقاله با بهترین زمان سفر به چابهار آشنا شدید، اگر تمایل دارید به چابهار سفر کرده و زیبایی‌هایش را ببینید به قسمت شهر چابهار در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید