هزینه‌های سفر به باکو در سال 2020 چقدر است؟
زهرا نیرومند 1399/08/05 3743 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


باکو، پایتخت آذربایجان، یکی از زیباترین شهرهای منطقه قفقاز است که در سال‌های اخیر رشد بسیار چشم‌گیری در صنعت گردشگری داشته و سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. تاریخ و فرهنگ غنی کشور آذربایجان، بناهای کهن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای دیدنی، از جمله گزینه‎های جذب گردشگر به این شهر می‌باشد. شهر باکو در میان ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان به دلایلی چون نزدیکی این شهر به ایران، سفر ارزان نسبت به دیگر کشورهای خارجی و اشتراکات فرهنگی بسیاری که بین دو کشور وجود دارد، آذربایجان را برای سفرهای خارجی خود انتخاب کرده و برای گشت‌وگذار در شهر زیبای باکو برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر تصمیم دارید به باکو سفر کنید، بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی در مورد این شهر و هزینه بخش‌های مختلف آن داشته باشید تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای سفر خود انجام دهید. در این بخش قصد داریم در مورد هزینه‌های سفر به باکو در سال ۲۰۲۰ صحبت کنیم و بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای باکو وارد صفحه "تور باکو" شوید.

همچنین برای اطلاعات کامل در مورد ارزان‌ترین زمان سفر به باکو به مطلب "ارزان ترین موقع سفر به باکو" مراجعه نمایید.

هزینه‌های پیش از سفر

به هر کجای دنیا که بخواهید سفر کنید، برای خارج شدن از  کشور نیاز به گذرنامه دارید. برای دریافت گذرنامه باید به یکی از دفاتر پلیس+ 10 در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه نموده و درخواست خود را به همراه مدارک ارائه دهید. هزینه دریافت گذرنامه در سال 99 شامل موارد زیر می‌باشد.

-   هزینه دریافت شناسه : 1000 تومان

-   هزینه عوارض شهرداری: 3750 تومان

-   هزینه صدور گذرنامه: 100 هزار تومان

-   هزینه خدمات دفاتر پلیس+ ۱۰ و هزینه پست: 36.980 تومان

در کل می‌توان گفت هزینه دریافت گذرنامه در سال 99 چیزی حدود 141.730 تومان است.

گزینه‌ی دیگری که پیش از سفر به آن نیاز دارید، ویزای کشور مقصد است. برخی از کشورها بر اساس توافقات سیاسی که باهم انجام می‌دهند، برای سفرهای تفریحی نیاز به ویزا ندارند و امکان ورود بدون ویزا را برای ایرانیان فراهم می‌کنند، اما در مورد آذربایجان این‌طور نیست. گردشگران ایرانی برای ورود به آذربایجان باید ویزا دریافت کنند که در مقابل هزینه‌ای را نیز بابت آن می‌پردازند. روش‌های مختلفی برای دریافت ویزای آذربایجان وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای عادی: اولین راه برای دریافت ویزا، مراجعه به سفارت و تحویل مدارک می‌باشد. شما می‌توانید این کار را خودتان شخصا انجام دهید یا مراحل درخواست ویزا را به آژانس‌های گردشگری بسپارید. سفارت آذربایجان در دو شهر تهران و تبریز دارای نمایندگی است. شما باید مدارک موردنیاز شامل گذرنامه و کپی آن، دو قطعه عکس و کپی بیمه نامه‌مسافرتی خود را به همراه داشته باشید و تحویل سفارت دهید. هزینه دریافت ویزا از طریق سفارت 20 تا 25 دلار می‌باشد و صدور آن حدود 10 روز طول می‌کشد. در صورتی که ویزای فوری بخواهید باید هزینه‌ای معادل 65 دلار را در نظر داشته باشید.
  • ویزای فرودگاهی: دولت آذربایجان برای راحتی حال مسافران امکان دریافت ویزای فرودگاهی را نیز برای گردشگران ایرانی فراهم کرده است. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، می‌توانید در فرودگاه حیدرعلی‌اف باکو برای دریافت ویزا اقدام نمایید. برای این کار باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید و هزینه‌ای معادل 26 دلار بپردازید.
  • ویزای الکترونیکی: ویزای الکترونیکی روش دیگری است که امکان دریافت ویزا را به صورت آنلاین برای متقاضیان فراهم می‌آورد. ویزای الکترونیکی عادی در عرض 3 روز صادر می‌شود و حدود 23 دلار هزینه دارد. در صورتی که بخواهید ویزای فوری دریافت کنید باید 50 دلار بپردازید. آن‌گاه پس از  3 ساعت ویزای شما آماده خواهد بود.

علاوه بر هزینه گذرنامه و ویزا، هزینه عوارض خروج از کشور را نیز باید به هزینه‌های سفر به باکو اضافه کنید. عوارض خروج از کشور برای سفر اول 220 هزار تومان، سفر دوم 330 هزار تومان و سفر سوم به بعد 440 هزار تومان است.

سفر به باکو

هزینه‌های سفر به باکو به دو صورت هوایی و زمینی

آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران است که با استان‌های شمالی کشورمان مرز مشترک دارد. از این رو، علاوه بر سفر هوایی امکان سفر زمینی را نیز برای گردشگران فراهم می‌سازد. شما می‌توانید یکی از راه‌های سفر با هواپیما، اتوبوس،  قطار، تاکسی یا ماشین شخصی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید که بابت آن نیز باید هزینه‌های متفاوتی بپردازید.

  • هواپیما: هزینه سفر با هواپیما بسته به شرکت هواپیمایی و نوع پرواز متفاوت است. این هزینه چیزی معادل 800.000 تا 1.700.000 تومان می‌باشد.
  • اتوبوس: برای سفر با اتوبوس باید به ترمینال غرب تهران یا ترمینال مرکزی در تبریز بروید و سوار اتوبوس‌های باکو شوید. هزینه بلیط اتوبوس تهران – باکو مبلغی حدود 280.000 تومان است. علاوه بر این می‌‌توانید با مبلغی حدود 37 تا60 هزار تومان سوار اتوبوس‌های تهران – آستارا شوید و پس از عبور از مرز­، مسیر آستارای آذربایجان تا باکو را با اتوبوسی دیگر طی کنید. هزینه بلیط اتوبوس آستارا تا باکو چیزی حدود 125,000 تومان می‌باشد.
  • قطار: اگر بخواهید با قطار به شهر باکو سفر کنید، باید ابتدا خود را به آستارای آذربایجان برسانید و از آن‌جا با هزینه‌ای معادل 126,000 تومان به باکو بروید.
  • تاکسی: راه بعدی سفر با تاکسی است که امکان طی کردن مسیر از آستارای آذربایجان تا باکو را برایتان ایجاد می‌کند. می‌توانید از شهر مبدا با اتوبوس یا ماشین شخصی خود را به آستارا برسانید و از آن‌جا از تاکسی برای رسیدن به باکو استفاده نمایید. هزینه تاکسی با توجه به فصل سفر متفاوت است و حدود  000 تا 1.300.000 تومان هزینه دارد.
  • ماشین شخصی: اگر قصد سفر با ماشین شخصی را دارید، هزینه‌های پیش از سفر شامل هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی، پلاک بین‌المللی، دفترچه مالکیت، برچسب CD و IR و مجوز خروج خودرو از کشور را مدنظر داشته باشید. علاوه براین، هزینه بنزین در آذربایجان نیز به دیگر هزینه‌های سفر به باکو اضافه خواهد شد.  هزینه بنزین در آذربایجان، بسته به حجم باک ماشین، بین 14,000 تا 20,000 تومان خواهد بود.

سفر به باکو

هزینه اقامت در شهر باکو

برای اقامت در باکو گزینه‌های متعددی پیش رو دارید که شامل هتل‌های ارزان‌قیمت، هتل‌های لوکس و گران، هاستل و آپارتمان می‌باشد. شما بسته به بودجه خود، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کرده و در آن ساکن شوید.

اقامت در هتل: هتل‌های باکو با توجه به امکانات هتل و خدماتی که به مهمانان ارائه می‌دهند، هزینه‌های متفاوتی را نیز دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها با توجه به تعداد ستاره‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • اقامت در هتل 2 ستاره: 15 دلار آمریکا
  • اقامت در هتل 3 ستاره: 36 دلار آمریکا
  • اقامت در هتل 4 ستاره: 56 دلار آمریکا
  • اقامت در هتل 5 ستاره: 147 دلار آمریکا

مطالب مرتبط باکو:

فینال لیگ اروپا در باکو

معرفی بهترین رستوران‌های باکو

5 تا از جاهای دیدنی باکو که شهرتی جهانی دارد!


سفر به باکو

هزینه غذا در باکو

شهر باکو دارای رستوران‌ها و  فست‌فودهای متعددی است که می‌توانید برای خوردن غذا به آن‌ها مراجعه نمایید. البته اگر قصد کاهش هزینه‌های خود را دارید بهتر است رستوران‌های محلی و ارزان‌تر را برای تهیه غذا انتخاب کنید. هزینه غذا در رستوران‌های مختلف باکو عبارت است از:

  • هزینه غذا در رستوران ارزان‌قیمت: 8 دلار آمریکا
  • هزینه غذا در رستوران متوسط: 15 دلار آمریکا
  • هزینه غذا در شعبه‌های مک‌دونالد: 7 دلار آمریکا
  • هزینه یک بطری آب (یک و نیم لیتری): 49 دلار آمریکا
  • هزینه یک فنجان کاپوچینو: 2.3 دلار آمریکا

اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، باید مواد موردنیاز را از بازارچه‌ها و سوپرمارکت‌های باکو خریداری کنید که قیمت آن‌ها در سال 2020 عبارتند از:

  • شیر (یک لیتر): 04 دلار آمریکا 
  • نان سفید (500 گرم): 29 دلار آمریکا
  • تخم‌مرغ (12 عدد): 32 دلار آمریکا 
  • پنیر محلی (یک کیلوگرم) : 3.86 دلار آمریکا
  • فیله مرغ (یک کیلوگرم): 3.58 دلار آمریکا
  • گوشت گاو (یک کیلوگرم): 7.38 دلار آمریکا
  • برنج سفید (یک کیلوگرم): 1.49 دلار آمریکا
  • سیب‌زمینی (یک کیلوگرم): 52 دلار آمریکا
  • گوجه‌فرنگی (یک کیلوگرم): 1.1 دلار آمریکا
  • پیاز (یک کیلوگرم): 0.42 دلار آمریکا
  • کاهو ( یک بته): 0.48 دلار آمریکا
  • سیب (یک کیلوگرم): 0.94 دلار آمریکا
  • پرتقال (یک کیلوگرم): 1.6 دلار آمریکا
  • موز (یک کیلوگرم): 1.39 دلار آمریکا

سفر به باکو

هزینه حمل‌ونقل عمومی در باکو

شهر توریستی باکو سیستم حمل‌ونقل عمومی خوبی دارد که تقریبا تمامی نقاط شهر را پوشش می‌دهد. این سیستم شامل گزینه‌های متعددی چون قطار برقی، اتوبوس و تاکسی می‌باشد که در ادامه با هزینه هریک از آن‌ها آشنا خواهید شد.

بلیط حمل‌ونقل عمومی: برای این‌که بتوانید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید، باید بلیط حمل‌ونقل عمومی باکو را خریداری نمایید. بلیط یک‌طرفه حمل‌ونقل محلی باکو، 0.18 دلار آمریکا و بلیط ماهانه 11.76 دلار آمریکا می‌باشد.

تاکسی: تعرفه تاکسی‌های باکو کمی گران‌تر از سیستم حمل‌ونقل عمومی است. تعرفه سوار شدن در تاکسی، 0.98 دلار آمریکا و کرایه آن به ازای هر کیلومتر، ۰٫۴۷ دلار آمریکاست.

ماشین شخصی: در صورتی که با ماشین شخصی خود به باکو سفر می‌کنید باید بدانید که هزینه یک لیتر بنزین در این شهر چیزی حدود 0.55 دلار آمریکاست.

سفر به باکو

هزینه‌های سفر به باکو با تورهای گردشگری

یکی از بهترین راه‌های سفر به باکو همراه شدن با تورهای گردشگری است. بسیاری از آژانس‌های گردشگری در طول سال تورهایی را به مقصد باکو برگزار می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید با آن‌ها همراه شده و در کنار گردشگران دیگر سفری خوب و به‌یاد ماندنی را تجربه کنید. تورهای باکو به دو صورت زمینی و هوایی برگزار می‌شوند و با توجه به خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، هزینه‌های متفاوتی نیز دارند. خدمات تورهای گردشگری معمولا مواردی چون  بلیط هواپیما، اقامت‌گاه، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای فارسی زبان و  بیمه مسافرتی را شامل می‌شود. درجه هتل و امکاناتی که در اختیار مسافران  قرار می‌گیرد در هزینه تور تاثیر بسیار زیادی دارد.  بنابراین، زمانی که تورهای گردشگری را مورد بررسی قرار می‌دهید باید تمامی این نکات را در نظر داشته باشید و علت گرانی یا ارزانی بیش‌ از اندازه تورها را بدانید و توجه داشته باشید که هر ارزانی خوب نیست! پس به اعتبار آژانس و نظرات مسافرانی که با آن همراه بوده‌اند توجه کنید تا بتوانید انتخاب درست و دقیق‌تری داشته باشید.

در حال حاضر تور باکو ارائه شده در آژانس گردشگری کایت چیزی حدود 3 میلیون تومان هزینه دارد و خدماتی چون ویزای باکو، پرواز با هواپیمایی ایران ایر، ترانسفر فرودگاهی، هتل با صبحانه و بیمه‌نامه مسافرتی را به گردشگران ارائه می‌دهد. این تور 5 روزه است و یک گشت شهری با نهار را نیز در لیست خدمات خود دارد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد تور باکو داشته باشید و با امکانات و ویژگی‌های آن آشنا شوید، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

سفر به باکو

در این مقاله در مورد هزینه‌های سفر به باکو در سال ۲۰۲۰ صحبت کرده و هریک از بخش‌های دریافت ویزا و گذرنامه، سفر به صورت هوایی و زمینی، اقامت‌گاه، خوردوخوراک و حمل‌ونقل عمومی را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد سفر به شهر زیبا و تاریخی باکو را دارید، هریک از این هزینه‌ها را در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی کنید تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوید. البته پیشنهاد ما سفر با تورهای گردشگری است. تورهای گردشگری رزرو بلیط هواپیما و اتاق‌های هتل را به صورت عمده انجام می‌دهند و این موارد را با هزینه مناسب‌تری خریداری می‌کنند. از این رو، برخلاف آن‌چه به نظر می‌رسد، هزینه تورهای گردشگری با امکانات و خدمات عالی، بسیار پایین‌تر از هزینه سفر انفرادی برایتان درمی‌آید. علاوه بر این، تورهای گردشگری تمامی برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر را انجام می‌دهند و شما را از دغدغه‌های فراوان سفر مانند خرید بلیط هواپیما، پیدا کردن هتل و ... رها می‌سازند. با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد سفر به باکو با تورهای گردشگری بسیار راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. اگر قصد دارید با تورهای گردشگری باکو همراه شوید، پیشنهاد‌ می‌کنیم دیگر صفحات را مورد بررسی قرار دهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید