سفر به مالدیو در دوران کرونا! آیا واقعا می‌ارزد؟
زهرا نیرومند 1399/08/05 2251 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


مجمع‌الجزایر مالدیو یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که در اقیانوس هند واقع شده و چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از آب‌های شفاف و سواحل شنی سفیدرنگ را به نمایش گذاشته است. جزایر زیبای مالدیو به هتل‌های لوکس و مجللش معروف می‌باشد که اغلب برای سفرهای رمانتیک دونفره و ماه‌ عسل پیشنهاد می‌گردد.  مالدیو نیز مانند دیگر کشورهای جهان در چندماه اخیر درگیر ویروس همه‌گیر کرونا شده و به دلیل بسته شدن مرزها، صنعت گردشگری آن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. با توجه به این‌که گردشگری در مالدیو یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی آن محسوب‌ می‌شود، رکود این صنعت دیگر بخش‌های مالدیو را نیز درگیر کرده و این کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه نموده است. از این رو، وزارت گردشگری مالدیو برای پیشگیری از ضرر و زیان‌های بیشتر،  از اواسط مردادماه اقدام به بازگشایی مرزهای کشور خود کرده و گردشگران علاقه‌مند را از سراسر نقاط دنیا به جزایر توریستی مالدیو دعوت می‌کند. در این میان تعدادی از آژانس‌های داخل کشور نیز  اقدام به برگزاری تورهای گردشگری مالدیو کرده‌اند و تبلیغات گسترده‌ای را برای جذب گردشگر انجام داده‌اند. شاید شما نیز از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اید و در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای سفر هستید، اما قبل از آن بهتر است سری به آژانس‌های گردشگری زده و قیمت تورهای مالدیو را بررسی کنید. آن‌‌وقت این سوال را از خود خواهید پرسید که آیا  سفر به مالدیو در دوران کرونا آن‌هم با قیمت‌های بسیار گران، واقعا می‌ارزد؟ در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ما وارد صفحه "تور های کایت" شوید.

سفر به مالدیو

در بخش جنوب‌غربی کشور هندوستان و در میان آب‌های اقیانوس هند، جزایری زیبا و رویایی وجود دارند که در کنار هم کشوری با نام مالدیو را تشکیل می‌دهند. مجمع‌الجزایر مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره‌ی مرجانی تشکیل شده است که مساحت آن به طور کلی چیزی حدود ۲۹۸ کیلومترمربع می‌باشد. این مجمع‌الجزایر یکی از زیباترین نقاط دنیاست که تصاویری بسیار زیبا از آبی بی‌کران دریا و سواحل شنی سفیدرنگ را به نمایش گذاشته و چشم‌اندازهایی دیدنی و نفس‌گیر ایجاد کرده است. مسئولین این کشور نیز از این همه زیبایی استفاده کرده و با تلاش‌های بسیار، مالدیو را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده‌اند.

تعدادی از جزایر مالدیو مسکونی هستند و برخی از آن‌ها نیز تنها دارای هتل و اقامت‌گاه می‌باشند  و برای پذیرایی از گردشگران آماده شده‌اند. این جزایر را می‌توان یکی از آرام‌ترین و دنج ‌ترین نقاط دنیا معرفی کرد که به دور از شلوغی و زندگی شهری، روزها و ساعاتی آرام و دلنشین برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت زیبا و رویایی، فراهم می‌آورند.

مالدیو بیشتر با هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس و رویایی‌اش شناخته می‌شود. هتل‌ها و اقامت‌گاه‌هایی که در جزایر مختلف این کشور راه‌اندازی شده و هرکدام از آن‌ها امکانات رفاهی کامل و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و منحصربفرد را در مقابل نگاه گردشگران قرار می‌دهند. مجمع‌الجزایر مالدیو به عنوان یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده و برای سفرهای دونفره و ماه عسل بسیار مناسب می‌باشد.

سفر به مالدیو

سفر به مالدیو در دوران کرونا!

مالدیو یکی از لوکس‌ترین و توریستی‌ترین جزایر جهان است که  در سال‌های اخیر به جایگاه خوبی در صنعت گردشگری رسیده و با جذب حدود دو میلیون توریست در سال، رتبه اول بهترین مقصد بین‌المللی جهان را از آن خود کرده است. در واقع می‌توان گفت گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع اقتصاد خارجی این کشور محسوب می‌شود که در بخش‌های مختلف آن تاثیر داشته و به توسعه و رشد دیگر صنایع کمک شایانی می‌کند. ضربه به صنعت گردشگری کشور مالدیو آسیب‌های بسیار جدی را به اقتصاد این کشور وارد می‌کند که متاسفانه مالدیو در دوران کرونا درگیر آن شده است. 

مالدیو نیز مانند سایر کشورهای دنیا از از اوایل مارس سال 2020 درگیر ویروس کرونا شده و برای حفظ جان شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. این کشور از تاریخ 27 مارس تمامی مرزهای خود را به روی گردشگران بست و از ورود آن‌ها به جزایر توریستی و مسکونی جلوگیری به عمل آورد. در آن زمان حدود 2000 نفر در مالدیو درگیر بیماری کرونا بودند. 

وزارت بهداشت این کشور قانون قرنطینه را در مالدیو اجرا کرد و هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌ها را تعطیل نمود. علاوه بر این، از تمام مردمان خود خواست تا فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از لوازم بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و ماسک استفاده نمایند. اجرای این قوانین باعث شد تا مالدیو بتواند کرونا را در کشورش کنترل کند و آن را به سطح قابل قبولی برساند. تا جایی که در حال حاضر آمار مبتلایان این کشور به صفر رسیده است.

با شکست ویروس کرونا، کشور مالدیو تصمیم گرفت تا دوباره صنعت گردشگری خود را بکار انداخته و با بازگشایی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها، پذیرای گردشگران این کشور باشد. از این رو، تمامی گردشگران از سراسر نقاط دنیا می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به این کشور سفر  کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفر خوب و به یادماندنی در دفتر خاطرات خود ثبت نمایند. یکی از راهکارهای جذب توریست کشور مالدیو در دوران کرونا، کاهش قیمت‌های هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس آن است که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند را وسوسه کرده و برای سفر به این کشور جذب می‌کند.

مالدیو

شرایط سفر به مالدیو در دوران کرونا

کشور مالدیو برای رونق دادن به صنعت گردشگری کشورش و برگرداندن آن به حالت قبل، از تاریخ اول آگوست 2020 مرزهای خود را بدون هیچ محدودیتی به روی گردشگران تمام کشورهای دنیا گشود و هیچ شرایط خاصی نیز برای آنان در نظر نگرفت. شرایط سفر به مالدیو در دوران کرونا عبارتند از:

  • گردشگران برای ورود به جزایر مالدیو تنها نیاز به رزرو اقامت‌گاه در مالدیو دارند. شما با ارائه برگه رزرو اقامت‌گاه‌هایی که مورد تایید دولت این کشور است، می‌توانید ویزای ۳۰ روزه مالدیو را به صورت رایگان دریافت نمایید.
  • کشور مالدیو برای ورود گردشگران هیچ آزمایش یا مدارک پزشکی را اجباری نکرده است. تنها کافیست فرم آنلاین سلامت پزشکی را تکمیل کنید.
  • بسیاری از کشورها مسافران خود را پس از ورود به مدت 15 روز قرنطینه می‌کنند، اما این قانون در مالدیو اجرا نمی‌شود. گردشگران پس از ورود به مالدیو قرنطینه نخواهند شد.
  • آزمایش برای مسافران اجباری نیست، اما اگر مسافر یکی از علائم بیماری کووید 19 را دارا باشد، باید خود را به مسئولین معرفی کرده و تحت آزمایش کرونا قرار گیرد. آزمایش با هزینه شخصی برای فرد انجام می‌شود.
  • مقامات این کشور به صورت تصادفی از مسافران آزمایش کرونا می‌گیرند. بنابراین، بهتر است قبل از سفر آزمایش را انجام داده و از سلامت خود مطمئن شوید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.
  • استفاده از ماسک برای ورود به مالدیو الزامی است.

مالدیو

هزینه تورهای گردشگری مالدیو در سال 99

همان‌طور که در بالا اشاره شد، مالدیو مرزهای کشور خود را به روی تمامی گردشگران دنیا باز کرده و برای ورود آنان نیز هیچ شرایط خاصی در نظر نگرفته است. این خبر آن ‌هم در این روزهای سخت و کسل‌کننده کرونا و زمانی که مرزهای کشورهای دیگر هم‌چنان به روی ایران بسته است، خبر بسیار خوبی به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد علاقه‌مند به سفر که از ماه‌ها پیش منتظر باز شدن مرزها و برگزاری تورهای خارجی بوده‌اند، از شنیدن این خبر خوشحال شده و حتی چمدان‌های خود را نیز بسته‌اند. اگر شما نیز به دنبال بازگشایی مرزها و برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی بوده باشید، حتما تاکنون تورهای گردشگری مالدیو را بررسی کرده و از شرایط آن‌ها آگاهی دارید. با توجه به قیمت‌های بالای تورهای مالدیو، به نظر شما آیا  سفر به مالدیو در این شرایط واقعا می‌ارزد؟

در حال حاضر بلیط هواپیما رفت‌وبرگشت به مالدیو، با پرواز اکونومی، بین 24 تا 26  میلیون تومان بوده و هزینه رزرو اقامت‌گاه نیز با توجه به هتل انتخابی، از 445 دلار تا 1620 دلار متفاوت می‌باشد. در واقع قیمت تور مالدیو با قیمت دلار امروز، از حدود 40 میلیون تومان شروع شده و تا 70 میلیون تومان نیز می‌رسد. البته این قیمت تنها مربوط به بلیط هواپیما و رزرو اتاق می‌باشد و هزینه‌های دیگر مانند خوردوخوراک، تفریحات، خرید و ... را شامل نمی‌شود. در نهایت، اگر بخواهید یک سفر دو نفره به کشور زیبای مالدیو داشته باشید، باید حداقل حدود 100 تا 150 میلیون تومان هزینه کنید که با توجه به شرایط اقتصادی ایران، عدم ثبات قیمت‌ها و نرخ بسیار بالای دلار، کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

مالدیو

در این مقاله در مورد سفر به مالدیو در دوران کرونا صحبت کردیم و علاوه بر سیاست‌های این کشور برای جذب مسافر و شرایط پذیرش گردشگران، اطلاعاتی در مورد قیمت تور مالدیو در سال 99 را نیز در اختیارتان قرار دادیم. مالدیو هیچ محدودیتی در پذیرش گردشگران کشورهای مختلف جهان نداشته و شرایط خاصی نیز برای ورود آن‌ها در نظر نگرفته است. از این رو، سفر به مالدیو در دوران کرونا بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به سفرهای خارجی است. در این میان چیزی که گردشگران را به فکر وا می‌دارد و آن‌ها را دچار تردید می‌کند،  شرایط کرونا و هزینه بالای تور مالدیو است. قطعا یک سفر 6 روزه ارزش این همه هزینه کردن، آن هم در شرایط نامناسب اقتصادی ایران را ندارد. هرچقدر هم که وضعیت مالی خوبی داشته باشید، سفر به مالدیو در این دوران و با نرخ بالای دلار اصلا مقرون بصرفه نیست و واقعا نمی‌ارزد!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید