کارهای ممنوعه در تایلند | تایلند چه کارهایی انجام ندهیم؟
شراره رحیمی 1399/08/04 8404 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تایلند یکی از کشورهای بسیار زیبا و دیدنی در جنوب شرقی آسیا می‌باشد که به دلیل داشتن آب و هوای استوایی، فرهنگ غنی، غذاهای فوق‌العاده، سواحلی دل‌انگیز، جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و... سالانه توجه گردشگران فراوانی را از داخل و خارج کشور به سمت خود جذب می‌کند، به گونه‌ای که شهر زیبای بانکوک، پایتخت تایلند در سال 2003 از نظر تعداد گردشگران رتبه اول را در سراسر جهان از آن خود کرد. در واقع می‌توان گفت که علت اصلی قرار گرفتن تایلند در صدر فهرست انتخابی گردشگران این است که در آن‌جا به هر چیزی که بخواهید، می‌توانید با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب دست یابید. اگر شما جزو کسانی هستید که تایلند را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کردید، بهتر است قبل از سفر نسبت به فرهنگ و آداب معاشرت این کشور آشنایی داشته باشید تا در سفر رفتاری ناراحت کننده و زننده از خود نشان ندهید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا با برخی از کارهایی که به هیچ وجه نباید در سفر به تایلند انجام دهید، آشنا شوید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

در سفر به تایلند چه کارهایی انجام ندهیم؟

به طور کلی مردمان تایلند مهمان‌نواز و بسیار خوشرو هستند، اما همان‌طور که گفته شد لازم است با قوانین و آداب معاشرت این کشور آشنا شوید تا ناخواسته کسی از شما دلخور نشود. توجه داشته باشید که پیروی از قوانین تایلند علاوه بر اینکه سبب می‌شود تا شما از اتفاق‌های بد و ناگوار در امان باشید، بلکه باعث می‌شود مردم تایلند نیز به صورت ویژه به شما احترام و ارزش قائل شوند که در این صورت شما نیز از سفرتان به تایلند نهایت لذت را خواهید برد. ما نیز در این بخش توضیحاتی در مورد کارهای ممنوعه در تایلند خواهیم داد تا با آگاهی از این کارهای ممنوعه بدون دغدغه و مشکل، لحظه‌های به یادماندنی و لذت‌بخشی را در کنار همسفرانتان تجربه کنید.

کارهای ممنوعه تایلند

  • راهبان را بغل نکنید

از آن‌جایی که اکثر مردم تایلند از مذهب بودایی پیروی می‌کنند، معابد فراوانی در تایلند وجود دارد و به همین خاطر نیز راهبان زیادی در این کشور زندگی می‌کنند. راهبان در این کشور از عرج و احترام بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین در آغوش گرفتن آن‌ها به نوعی بی‌احترامی به حساب می‌آید و از جمله کارهای ممنوعه در تایلند به شمار می‌رود. به علاوه باید بدانید که راهب‌ها در هیچ جای این کشور حتی در اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه کنار یک زن نمی‌نشینند و با آن‌ها دست نمی‌دهند. بنابراین اگر یک خانم هستید نباید این نکته را فراموش کنید و حتما با فاصله از راهب قرار بگیرید. فراموش نکنید که راهب‌ها همیشه نسبت به سایر مردم تایلند یا گردشگران برای نشستن اولویت دارند، بنابراین اگر شما اجازه نشستن به راهب را ندهید، این کار شما جنبه بی‌احترامی دارد و با شما برخورد خواهد شد.

  • تحت هیچ شرایطی از پاهایتان استفاده نکنید!

هر فردی ممکن است که در زندگی روزمره خود بعضی اوقات خسته شود و با پا به اشیایی اشاره کند، اما لازم است بدانید که این عمل در کشور تایلند یک اشتباه بسیار بزرگ و فاحش محسوب می‌شود که جای بخشش ندارد. مردمان این کشور پا را آلوده‌ترین و کثیف‌ترین بخش بدن تلقی می‌کنند و به همین خاطر نیز اشاره کردن با پا را عملی بسیار زشت و ناپسند می‌پندارند! به گونه‌ای که حتی در این کشور شما نباید با استفاده از پا مانع از بسته شدن درب شوید و یا با انگشتان پایتان راهب‌ها یا مجسمه‌های بودا را نشانه بگیرید، زیرا از نظر تایلندی‌ها این کار به معنی ناسزا و فحش می‌باشد و ممکن است دچار مشکل شوید.

سفر به تایلند

  • به هیچ وجه به خاندان سلطنتی بی‌احترامی نکنید

لازم است بدانید که خاندان سلطنتی تایلند بسیار مورد عزت و احترام مردم این کشور قرار دارند، به گونه‌ای که اگر پادشاه تایلند در روزهای بزرگداشت به هر کدام از شهرهای این کشور وارد شود، شادی و هیجان تایلندی‌ها به وضوح قابل ملاحضه می‌باشد. از این رو اگر شما به هر نحوی به خاندان سلطنتی این کشور بی‌احترامی کنید، با شما برخورد خواهد شد. به عنوان مثال حتی اجازه ندارید بر روی سکه‌ای که تصویر خاندان سلطنتی بر روی آن هک شده است، پا بگذارید. فراموش نکنید که با این عمل شما هم از پا که آلوده‌ترین عضو بدن است، استفاده کرده‌اید و هم به خاندان سلطنتی بی‌احترامی کرده‌اید و حتما تنبیه خواهید شد.

  • کفش‌هایتان را در بیاورید

توجه داشته باشید که در سفر به تایلند برای وارد شدن به خانه‌ها، معابد و حتی بعضی از فروشگاه‌ها لازم است کفش‌هایتان را در بیاورید، زیرا اگر با کفش به مکان‌های نامبرده شده وارد شوید، این کار شما بی‌احترامی به حضار به حساب می‌آید. به علاوه اگر به کفش‌های مردم تایلند توجه کنید، ملاحضه خواهید کرد که اکثر مردمان ساکن در تایلند دمپایی‌های سبک یا صندل پوشیده‌اند که علت این نوع از پوشش فقط احترام می‌باشد! بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر جلوی درب مکانی با توده‌ی عظیمی از کفش روبرو شدید، شما نیز حتما کفش‌های خود را در بیاورید تا سرزنش نشوید. از این رو بهتر است از کفش‌هایی که پوشیدن و درآوردنشان راحت است، استفاده کنید.

کفش‌هایتان را دربیاورید!

  • لباس پوشیده استفاده کنید

همان‌طور که می‌دانید تایلند یک کشور گرمسیری است و در سفر به این کشور اکثر مواقع شاهد تابش مستقیم نور آفتاب خواهید بود. از پرطرفدارترین تفریحات این کشور نیز می‌توان به آفتاب گرفتن در کنار سواحل زیبا اشاره کرد. در این مواقع توریست‌ها اکثر لباس‌هایشان را در می‌آورند که این کار از نظر محلی‌ها به نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شود و آن‌ها دوست دارند که گردشگران از لباس‌های پوشیده استفاده کنند. پوشیدن مایو در سواحل خیره کننده این کشور ایرادی ندارد اما در سایر مکان‌های عمومی استفاده از لباس نامناسب به بهانه گرمای هوا جایز نیست. مردان نیز حتما باید پیراهن ی تی‌شرت بر تن داشته باشند. پوشش در معابد نیز سختگیرانه‌تر از سایر مکان‌ها می‌باشد و برای ورود به معبدها لازم است از لباس کاملا پوشیده استفاده کنید.

  • سر یک تایلندی را لمس نکنید!

ممکن است عجیب به نظر برسد اما در تایلند لمس یا ناز کردن سر یکی از ساکنان این کشور عملی بسیار زشت و ناپسند به شمار می‌رود و این عضو به عنوان بالاترین قسمت بدن یک شخص بسیار مهم و دارای احترام بسیار زیاد می‌باشد. بنابراین حتی اگر اتفاقی دستتان با سر یک شخصی تایلندی برخورد کرد، سریعا عذرخواهی کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. به علاوه اگر در این کشور به منظور نوازش دستی روی سر کودک کشیدید و او را با چهره‌ای غمیگن و درهم مشاهده کردید، باید بدانید که از این کار خوشش نمی‌آید.

  • تصویر بودا را از تایلند خارج نکنید

در هر جای کشور تایلند که قدم بگذارید، مجسمه‌های متفاوتی از بودا را ملاحضه خواهید کرد. عکس گرفتن با این مجسمه‌ها از جمله تفریحات پرطرفدار و لذت‌بخش گردشگران به حساب می‌آید اما نمی‌دانند که بیرون بردن عکس‌های بودا از تایلند نیاز به مجوز دارد. طی سال‌های اخیر کنترل این موضوع برای تایلند بسیار دشوار شده بود که برای جلوگیری از این عمل هم‌اکنون مغازه‌دارها فقط تصاویری را که برای آن‌ها مجوز رسمی صادر شده است، به گردشگران می‌فروشند. فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نباید روی مجسمه بودا بایستید زیرا در این صورت با قرار گرفتن آلوده‌ترین عضو بدن بر روی بودا به مذهب اهالی این کشور توهین می‌شود.

  • با چنگال غذا نخورید

در تایلند اکثر مردم در نهارخوری‌های عمومی غذا می‌خورند و رستوران‌های بسیار زیادی با قیمت‌های متنوع مشغول به فعالیت هستند و شما می‌توانید با صرف هزینه‌های متفاوت غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی را در این کشور میل کنید و لذت ببرید. به هر رستورانی که بروید برای غذا خوردن به شما یک چنگال و یک قاشق داده خواهد شد اما اگر هنگام غذا خوردن با دقت به اطرافتان بنگرید، مشاهده خواهید کرد که مردم چنگال را فقط برای هدایت غذا به داخل قاشق مورد استفاده قرار می‌دهند و هیچ کس با چنگال غذا نمی‌خورد. جریان از این قرار است که اهالی این کشور معتقدند که هنگام غذا خوردن چنگال نباید دهان را لمس کند و اگر شخصی با چنگال به صرف غذا بپردازد به حاضران احترام قائل نشده است. به علاوه از آن‌جایی که اکثر غذاهای تایلندی نرم هستند، برای غذا خوردن به شما چاقویی نیز داده نخواهد شد.

با چنگال غذا نخورید!

  • به هیچ عنوان در شب سوت نزنید!

به طور کلی اکثر مردم تایلند خرافاتی هستند و به همین خاطر باید به دقت مراقب کارهایی که انجام می‌دهید، باشید. از این رو به هیچ عنوان در شب سوت نزنید، زیرا مردم تایلند معتقدند کسی که در شب سوت می‌زند، قصد دارد ارواح شیطانی را به این محل فرا بخواند و بسیار آشفته و مضطرب می‌شوند. در واقع سوت زدن را نشانه بدشانسی بسیار بزرگ می‌دانند، بنابراین اگر در شب در خیابان‌های تایلند در حال قدم زدن هستید به هیچ عنوان با سوت زدن آرامش مردم را به هم‌نریزید و برای خودتان مشکل به وجود نیاورید.

  • مواد مخدر را قبول نکنید

در کشور تایلند و به ویژه در شهر زیبای بانکوک شب زنده ‌داری بسیار نرمال و طبیعی است و در میهمانی‌هایی که برگزار می‌شود، مواد مخدر نیز استعمال می‌شود. گردشگران بسیار زیادی در این مهمانی‌ها شرکت می‌کنند و برخی اوقات مواد مخدر نیز مصرف می‌کنند، اما اطلاع ندارند که تایلند قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌‌ای در رابطه با مواد مخدر دارد. از این رو توجه داشته باشید که استعمال مواد مخدر در این کشور مجازات شدیدی به همراه دارد و در صورت دستگیر شدن به زندان خواهید افتاد و باید جریمه‌های سنگینی بپردازید.

  • دست ندهید

تایلندی‌ها زمانی که با یک غریبه روبرو می‌شوند، دست نمی‌دهند و فقط به نشانه احترام دستانشان را رو به روی سینه به هم می‌چسبانند و سر خود را برای تعظیم پایین می‌آورند. از این رو هنگامی که با فردی بزرگ‌تر از خود در تایلند روبه‌رو می‌شوید، لازم نیست دستتان را دراز کنید، بلکه به نشانه احترام سرتان را خم کنید. اگر تمایل ندارید که به کسی تعظیم کنید، می‌توانید فقط با یک سلام کوتاه با فرد مقابل ارتباط برقرار کنید.

دست ندهید!

  • به نظافت خود اهمیت دهید

اگر دقت کنید تمامی ساکنان تایلند لباس‌هایی کاملا تمیز به تن دارند و به نظافت خود بسیار اهمیت می‌دهند. با وجود این‌که آب و هوای گرم این کشور سبب عرق کردن آن‌ها می‌شود، اما به سرعت لباس‌های کثیف را از تن بیرون می‌آورند. کارگرها و کسانی که به دلیل شغلشان نیز لباسشان سریع کثیف می‌شود نیز به نظافت خود اهمیت می‌دهند. از این رو اگر با لباس تمیز در مکان‌های عمومی این کشور حضور پیدا کنید، کاری خلاف جامعه انجام داده‌اید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما کارهای ممنوعه در تایلند را برایتان شرح دادیم. بدون شک با اطلاع از کارهای ممنوعه در تایلند می‌توانید بدون دغدغه و مشکل از تمامی جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا بازدید به عمل آورید و لحظات هیجان‌انگیزی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. در صورتی که قصد دارید از کشور فوق‌العاده زیبای تایلند دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه وبلاگ کایت بزنید تا به اطلاعات بیشتری از این کشور دست یابید و سفری بی‌نقص و با آرامش را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید