لوکس ترین شهرهای جهان | 12 تا ثروتمندترین شهرهای دنیا
مجتبی پورموسوی 1399/08/01 31087 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر روی زندگی انسان‌ها تاثیرگذار بوده است. شهرهای زیادی با سرعت توسعه امکانات شهری، زیبایی و معماری ساختمان‌ها و ... را تحت تاثیر این پیشرفت قرار دادند تا بتوانند به یکی از ثروتمندترین و لوکس ترین شهرهای جهان، تبدیل شوند. در این مقاله ما قصد داریم زیباترین، لوکس ترین و به معنای واقعی گران ترین شهرهای دنیا را به شما نشان دهیم.

چه چیزی باعث لوکس شدن این شهرها شده است؟

این شهرها چه تفاوتی با دیگر شهرها دارند؟

چه امکانات ویژه ای در لوکس ترین شهرهای دنیا وجود دارد؟

سبک زندگی در مدرن ترین شهرهای دنیا، به چه صورت است؟

شما در پایان این مقاله به پاسخ تمام این سوالات خواهید رسید و متوجه می‌شوید که فرهنگ و سبک زندگی در 15 شهر لوکس در جهان، به چه صورت است.

1) شهر دبی؛ کشور امارات

شهر دبی پایتخت کشور امارات تا اواخر قرن بیستم چیزی بیش از یک کویر نبود. امروزه، این شهری است که توسط ثروتمندان برای ثروتمندان طراحی و توسعه یافته است، البته این را نباید فراموش کنید که بودجه آن‌ها از طریق نفت تأمین می‌شود. رایج ترین کاری که توسط مردم عادی آن ها، انجام می‌شود معمولاً پول خرج کردن است. چه در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لباس و چه در روزهای تعطیل، با تفریحاتی در یک قایق تفریحی لوکس. چشم انداز شهر دبی به درستی نشان دهنده عظمت و لوکس بودن آن است.

شما برای اقامت در برج العرب که گاهی اوقات هتلی هفت ستاره نامیده می‌شود برای یک شب 20000 دلار (600 میلیون تومان) هزینه خواهد داشت. همچنین برج خلیفه نمادی از یک شهر مدرنیته و لوکس برای دبی و کشور امارات است. این برج که در لیست 10 برج بلند قامت دنیا قرار دارد دارای 160 طبقه و با لوکس ترین امکانات در اختیار مردم البته ثروتمندان قرار میگیرد.

دبی

ویژگی‌های منحصر به فرد دبی امارات

  • برخ خلیفه که به عنوان بلندترین آسمان خراش دنیا، نماد پیشرفت تکنولوژی و لوکس بودن است
  • مجمع الجزایر جهان، که یکی از زیباترین جزایر ساخت انسان است.
  • فرودگاه بین المللی دبی که یکی از شلوغ ترین فرودگاه‌های جهان است
  • بزرگترین پارک‌های آبی جهان
  • بزرگترین مراکز خرید جهان
  • آکواریوم بزرگ دبی مال، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای جهان در کشور امارات

2) شهر لاس وگاس؛ ایالت نوادا (Nevada)

لاس وگاس آمریکا یکی از شهرهای ایالت نوادا در منطقه موهاوی است. این شهر هر نوع فانتزی که شما در ذهن خود داشته باشید را برای شما فراهم کرده است. این باعث شده است که آمریکایی ها، شهر لاس وگاس را شهر رضایت مندی‌ها بنامند. انواع و اقسام کلوپ‌های شبانه، کازینو، هتل‌های مجلل 5 ستاره، خیابان‌ها با انواع فروشگاه‌های و پاساژهای لوکس، وجود تفریحات مختلف برای سنین مختلف، باعث شده است که شما به قول قدیمی ها، ناراضی از لاس وگاس، برنگردید.

سه تا از معروف ترین هتل‌های لاس وگاس که همیشه با استقبال بسیار خوبی روبرو می‌شود (حتی برای دیدنی معماری ساختمان آن) عبارت اند از هتل لاکسوری، هتل ونیزین و هتل بلاجیو که هر کدام با معماری خاص خود، امکانات ویژه ای که به اقامت کنندگان می‌دهند و دیگر ویژگی‌های منحصر فرد، همیشه مورد توجه همگان، قرار گرفته است.

لاس‌وگاس

ویژگی‌های منحصر به فرد شهر لاس وگاس:

  • این شهر به عنوان پایتخت سرگرمی جهان شناخته شده است
  • مرکز خرید قصر سزار که یکی از معتبرترین و البته لوکس ترین مراکز خرید در لاس وگاس است
  • خیابان فرمونت که یکی از مشهورترین خیابان‌های لاس وگاس است
  • هتل‌های لاس وگاس که شهرت بسیاری در بین توریست ها، از نظر ارائه امکانات رفاهی و تفریحی است

3) شهر زوریخ (Zürich)؛ کشور سوئیس

دلیل اینکه این شهر در لیست لوکس ترین شهرهای دنیا، قرار گرفته است، به دلیل هزینه بسیار بالای آن، برای زندگی در این شهر است. شهر زوریخ سوئیس قطب اول سرمایه مالی در جهان است و معتبرترین و برترین بانک ها، در این شهر قرار دارد و شاید یکی از دلایل گرانی در این شهر، به همین خاطر، باشد. شاید جالب باشد بدانید که برای خرید یک کیلو تخم مرغ چیزی حدود 210 هزار تومان و برای یک شربت سرفه چیزی حدود 500 هزار تومان باید هزینه کنید. این اجناس در دیگر شهرها، چیزی حدود یک سوم است.

البته زوریخ سوئیس زیبایی‌های کم نظیر زیادی دارد و بافت شهری آن که سبک کلاسیک توری دارد، برای توریست ها، جذابیت زیادی دارد. اما معمولا توریست ها، مدت زیادی در این شهر اقامت نمی کنند که تنها دلیلش هزینه‌های بالای اقامت در زوریخ است.

زوریخ

ویژگی‌های منحصر به فرد شهر زوریخ:

  • دانشگاه‌های معتبر و لوکس که بهترین امکانات رفاهی و علمی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند
  • معتبرترین و بهترین بانک‌های دنیا در این شهر قرار دارد
  • خیابان ‏Bahnhofstrasse به عنوان خیابان اصلی این شهر، که دارای مراکز خرید لوکس و معتبر می‌باشد

4) ژنو؛ سوئیس

حتما نام رشته کوه‌های آلپ به چشم تان خورده است. ژنو به دلیل قرارگرفتن در کنار دریاچه ژنو و رشته کوه‌های آلپ، زیبای بی نظیری را ایجاد کرده است. ژنو نیز به دلیل وجود ارزشمندترین بانک‌های دنیا، در آن، جز گران ترین شهرهای دنیا می‌باشد. جالب است بدانید که مقر اصلی سازمان ملل و صلیب سرخ، در این شهر می‌باشد که باعث شده است که این شهر جز خاص ترین ها، قرار بگیرد.

ژنو

ویژگی‌های منحصر به فرد شهر ژنو:

  • ژنو دارای بیشترین و معتبرترین نهادهای بین‌المللی در جهان است
  • مقر اصلی سازمان ملل و صلیب سرخ در این شهر قرار دارد
  • شهر ژنو به عنوان نهمین شهر اقتصاد رقابتی در جهان شناخته می‌شود

5) هنگ کنگ

هنگ کنگ پایتخت برتر مالی آسیا است. در این مرکز شلوغ که یکی از بالاترین میزان حضور میلیاردرها در جهان است، پول زیادی در آن، وجود دارد و همانطور که می‌دانیم، جایی که ثروت وجود داشته باشد، مدرن و لوکس و البته زیبا خواهد بود. این شهر مطمئناً یک منظره مدرن است: پشت در پشت هم آسمان خراش‌ها در پس زمینه کوهستانی این شهر برخاسته اند تا عظمت و زیبایی این شهر را به رخ لوکس ترین شهرهای دنیا بکشانند. برخی از خانه‌ها در این شهر با قیمتی بیش از 100 میلیون دلار به فروش می‌رسند و این جریانات باعث شده است که تعداد ابرقدرت‌های هنگ کنگ هر ساله در حال افزایش باشد.

مطالب مرتبط:

پربازدیدترین شهرهای جهان


هنگ کنگ

ویژگی‌های منحصر به فرد هنگ کنگ:

  • آسمان خراش‌های منطقه کوهپایه ای مید لولز
  • جاذبه گردشگری ساختمان هیولا

6) شهر نیویورک؛ آمریکا

شهر نیویورک جایی است که شما می‌توانید افراد را از همه اقشار و ملیت‌های دنیا، پیدا کنید که البته برخی از آنها اکنون، ثروتمندترین افراد جهان هستند. مردمان نیویورک از طریق توسعه املاک و مستغلات، ایجاد کسب و کارهای نوین باعث شده اند که این شهر به نام پولدارترین مردم آمریکا، بشناسند (البته که همه آن ها، پولدار نیستند). مردم اینجا برای پیش دبستانی فرزندان خود بیش از 10.000 دلار هزینه می‌کنند و برخی نیز بیش از 4000 دلار در سال برای عضویت در سالن بدنسازی پرداخت می‌كنند.

نیویورک

ویژگی‌های منحصر به فرد نیویورک:

  • طبق گزارش یک مجله معتبر، از هر 21 نفر در شهر نیویورک، یک نفر میلیاردر است
  • مخازن وال استریت 25 درصد از شمش‌های طلای دنیا را در خود، نگهداری می‌کنند

7) موناکو؛ فرانسه

یکی از شهرهایی که از گذشته، پادشاهی‌های زیادی را در خود دیده است، شهر موناکو فرانسه است. لایف استایل این شهر بر پای ولخرجی و لوکس زندگی کردن، ایجاد شده است. وجود دریای زیبا، معماری فوق‌العاده ساختمان ها، آب و هوای دلنشین گرمسیری در کنار این شهر، تنها دلیل کشاندن ثروتمندترین مردمان دنیا، به این شهر نشده است، بلکه آن‌ها برای فرار از پرداخت مالیات در کشور خود، به شهر بدون مالیات موناکو، آمده‌اند. جالب است بدانید که از 38 هزار خانواری که در این شهر هستند، تنها 9 هزار خانواده، از بومیان این منطقه هستند.

مناکو

ویژگی‌های منحصر به فرد موناکو:

  • این شهر لغب شهر ثروتمندان جهان را به خود اختصاص داده است که از واقعیت دور نیست
  • قصر شاهزاده موناکو یکی از دیدنی ترین و لوکس ترین قصرهای این شهر است که خاندان اشرافی گیرمالدی در آن زندگی می‌کنند
  • برگزاری مسابقات فرمول یک در این شهر، اسپانسرهای زیادی را مجبور سرمایه گذاری کرده است

8) ریو برزیل

نابرابری در این شهر غوغا کرده است. به گونه ای که در برخی مناطق برزیل شما لوکس ترین زندگی را از مردم می‌بینید که در مدرن ترین امکانات در حال زندگی هستند و در منطقه ای دیگر از این شهر، افرادی را می‌بینید که برای نان شب خود، دست به دزدی، فساد و آدم کشی، می‌زنند. منطقه ای که باعث شده است که ریو جز لوکس ترین شهرهای دنیا، قرار بگیرد، منطقه  Leblon است. این منطقه همان طور که گفته شد، از لوکس ترین امکانات، خودروها و مراکز خرید تشکیل شده است. البته دلیل این ولخرجی‌ها و امکانات ویژه، ساحل خیره کننده آن با اقیانوس است.

ریو

9) لندن؛ انگلستان

لندن یکی از گران ترین شهرهای جهان برای زندگی است. محله‌های انحصاری با ساکنین متمول آنها این شهر را به گونه ای ایجاد کرده است که مطمئناً وقتی که بخواهند لوکس ترین امکانات را برای زندگی می‌کنند. این شهر نیز از خانه‌های لوکس، امکانات مدرن و ویژه با مردمانی ثروتمند تشکیل شده است که هر نوع زندگی و امکاناتی که بخواهند را برای خود فراهم می‌کنند. شما در خیابان‌های لندن، با خودروهایی روبرو می‌شوید که در کشورهای دیگر در لوکس ترین موزه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو، وجود دارند. این اوج ثروت برخی از مردمان لندن را نشان می‌دهد.

لندن

10) توکیو؛ ژاپن

هیچ شهری کاملاً شبیه توکیو وجود ندارد که به عنوان سومین ثروتمندترین شهر جهان شناخته شده است. این شهر بسیار بزرگ با جمعیت ما فوق تصور - غذاهای عالی ، زندگی شبانه دلنشین و خریدهای لوکس. این یک قطب مد و فرهنگ است که در آن منطقه شیبویا به سبک پر زرق و برق هاراجوکو معروف هستند. از کابوکی گرفته تا سومو و سرگرمی‌های معاصر ژاپنی، این شهر دارای بیان فرهنگی نفسگیر است.

توکیو

11) ماکائو؛ چین

این شهر که در نزدیکی هنگ کنگ یکی از لوکس ترین شهرهای دنیا، قرار دارد تاثیرات زیادی از فرهنگ مردم پرتغال، گرفته است. این شهر در سال 2006 در رقابت با شهر لاس وگاس، به بزرگترین شهر قمار در جهان تبدیل شد و این باعث شد که اقتصاد آن، آمیخته با صنعت گردشگری این شهر شود. یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر، تبدیل شدن خیابان‌های آن به پیست اتومبیل رانی جایزه بزرگ ماکائو است. جزیره لاکچری کلوان نیز تاثیر زیادی برای ثروتمند شناخته شدن این شهر، دارد.

ماکائو

12) پاریس؛ فرانسه

پاریس از قدیم الایام، جز گران ترین شهرهای جهان می‌باشد. شما در این شهر، چیزهایی را به صورت کاملا طبیعی و در حالت عادی، پیدا می‌کنید که در بیشتر نقاط جهان، اصلا یافت نمی شود. این شهر که به پایتخت مد در جهان، شهرت دارد، مبدا شعبه‌های مرکزی برترین برندهای مد و پوشاک لوکس در جهان است. برندهایی مانندChanel ،Dior ، YSL ، Lous Vuitton و Lacoste که وجود هر کدام در یک منطقه نشان از لوکس بودن است اما در پاریس وجود این فروشگاه‌ها، امر کاملا عادی است.

پاریس

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم لوکس ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کنیم. شهرهایی که برای اقامت در آن ها، باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنید و برای هر لحظه لذت بردن از حضور در این شهرها، باید هزینه پرداخت کنید. آشنایی با این شهر می‌تواند در انتخاب یک تور مسافرتی به کشورهای مختلف، کمک بسیاری کند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/09/27

    فقط میخواستم بدونم دبی پایتخت امارات هست ؟

  • 1401/10/22

    چه عجیب و چقدر نجیب هستن مردمان این مرز و بوم‌ها

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید