فرودگاه دهلی | فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی هند
زهرا نیرومند 1399/07/26 4076 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



دهلی، یکی از توریستی‌ترین شهرهای هندوستان است که جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود جای داده و سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می‌کشاند. اغلب افرادی که به هند سفر می‌کنند، شهر زیبای دهلی یا شهرهای توریستی دیگر مانند آگرا یا جیپور را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. به هرکدام از این شهرها که سفر کنید، باید بلیط هواپیمای خود را به مقصد دهلی رزرو نمایید و در فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی به زمین بنشینید. بنابراین، بهتر است از قبل اطلاعاتی در مورد این فرودگاه داشته باشید و موقعیت مکانی، راه‌های دسترسی، امکانات رفاهی و خطوط هوایی آن را بشناسید تا سفر راحت‌تر و بهتری را تجربه کنید. ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی هند بیشتر آشنا شوید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی هند

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی (Indira Gandhi International Airport)، تنها فروگاه دهلی و پرترافیک‌ترین فرودگاه این کشور است که در 15 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه از سال 2007 به بعد، بارها گسترش یافته و مسافران آن نیز روزبروز افزایش می‌یابد. فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی در سال 2009 عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه هند و در سال 2016 نیز عنوان بیست‌ویکمین فرودگاه دنیا از لحاظ تعداد مسافر را به خود اختصاص داده و در همان سال با ۵۷٫۷ میلیون مسافر، دهمین فرودگاه پررفت‌وآمد آسیا شده است.

این فرودگاه، در ابتدا به دلیل قرارگیری در منطقه پالام (Palam) با نام فرودگاه پالام شناخته میشد، اما بعدها به یاد ایندیرا گاندی، اولین نخست‌وزیر زن هندوستان، به این نام تغییر یافت.

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی:

-   کد یاتا: DEL

-   کد ایكائو: VIDP

-   نوع کاربری: همگانی مسافربری

-   ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: ایر ایندیا (Air India)، ایندی‌گو (IndiGo)، ایر ایندیا رجیونال (Air India Regional)، اسپایس جت (SpiceJet)، جت ایرویز (Jet Airways)، گو ایر (GoAir) و ویستارا (Vistara)

فرودگاه  دهلی

ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی دارای 3 باند پروازی و 4 ترمینال می‌باشد. ترمینال‌های فرودگاه دهلی عبارتند از:

  • ترمینال شماره 1: ترمینال شماره یک مختص پروازهای داخلی است. این ترمینال دارای 2 ساختمان مجزا با نام‌های C و D  می‌باشد. ساختمان C  برای پروازهای داخلی ورودی و ساختمان D  برای پروازهای داخلی خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترمینال شماره یک به تازگی گسترش یافته و در حال حاضر ظرفیت بیش از 12 میلیون مسافر در سال را دارد.
  • ترمینال شماره‌ ۲: ترمینال شماره‌ دو مخصوص حجاج ساخته شده و برای پروازهای حج مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سال 2017، ایرلاین داخلی گو ایر (GoAir) به این ترمینال انتقال یافت و پس از آن دو ایرلاین هندی دیگر نیز به ترمینال شماره‌ دو منتقل شد. در حال حاضر 3 ایرلاین داخلی پروازهای خود را از طریق این ترمینال انجام می‌دهد.
  • ترمینال شماره‌ ۳: ترمینال شماره‌ سه از سال 2010 آغاز به کار کرده و برای پروازهای بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروازهای ورودی در طبقه پایینی ترمینال و پروازهای خروجی در طبقه بالایی ترمینال انجام می‌گیرند.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

فرودگاه دهلی در 16 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر و در منطقه‌ای با نام پالام  واقع شده است. با توجه به حجم بالای مسافران فرودگاه و تعداد گردشگرانی که به صورت روزانه وارد دهلی می‌شوند، راه‌های متعددی برای انتقال مسافران به شهر در نظر گرفته شده و امکانات خوبی برای آنان فراهم شده است. این راه‌ها عبارتند از:

مترو: متروی دهلی یکی از سریع‌ترین راه‌های دسترسی به مرکز شهر و فرودگاه است. اگر بخواهید با قطار سریع السیر دهلی به سمت شهر بروید، باید خط نارنجی رنگ را دنبال کنید. برای این کار کافیست به ایستگاه مترو در ترمینال شماره 3 فرودگاه بروید. قطارهای دهلی همه‌روزه از ساعت 4:45 کار خود را آغاز کرده و تا ساعت 11:15 شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اتوبوس: سیستم اتوبوس‌رانی دهلی نیز امکان حمل‌ونقل مسافران از فرودگاه به سمت دهلی و دیگر شهرهای هندوستان را فراهم کرده است. اگر به دنبال رفت‌وآمد ارزان‌قیمت هستید، بهتر است این راه را برای رسیدن به مقصد انتخاب نمایید. اتوبوس‌های دهلی در پایانه شماره 3 فرودگاه حاضر هستند و هر نیم ساعت یک بار حرکت می‌کنند.

تاکسی: سرویس تاکسی‌رانی دهلی نیز در فرودگاه فعال بوده و برای رفاه حال مسافران سه واحد در ترمینال‌های مختلف در نظر گرفته است.

  • مرو کب (Meru Cab): باجه واحد مرو کب در ترمینال شماره 3 و در بخش پروازهای ورودی مستقر شده است.
  • ایزی کب (Easy Cab): باجه واحد ایزی کب در ساختمان C ترمینال شماره یک واقع شده است.
  • سایر تاکسی‌ها نیز در کنار درهای خروجی فرودگاه قرار دارند و امکان دسترسی آسان به هتل محل اقامت و مقصد موردنظر را برای مسافران فراهم می‌کنند. تمامی تاکسی‌ها دارای تاکسی‌متر و دستگاه پوز هستند و هزینه را متناسب با مسیر محاسبه می‌کنند.

اجاره اتومبیل: اگر قصد دارید تا در دهلی اتومبیل شخصی داشته باشید، می‌توانید به باجه‌های اجاره اتومبیل در فرودگاه مراجعه کرده و یک خودرو برای طول مدت اقامت خود در این شهر کرایه کنید. البته به یاد داشته باشید که برای این کار نیاز به گواهینامه بین‌المللی دارید.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی، فرودگاه بزرگی است. از این رو، سرویس‌های اختصاصی در این فرودگاه راه‌اندازی شده است که امکان جابجایی مسافران را بین ترمینال‌های مختلف فرودگاه فراهم می‌آورد. بنابراین، اگر قصد دارید بین دو ترمینال یک و سه رفت‌وآمد کنید، می‌توانید از این سرویس‌ها استفاده نمایید. سرویس‌های داخلی فرودگاه هر 20 دقیقه یک‌ بار حرکت می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

امکانات فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

فرودگاه دهلی امکانات رفاهی خوبی را برای مسافران خود در نظر گرفته است که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاعات فرودگاه: یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرودگاه که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، اطلاعات فرودگاه است که باجه‌های آن در تمامی ترمینال‌های فرودگاه دهلی در دسترس می‌باشد. با توجه به بزرگ بودن فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی، بهتر است در ابتدای ورود به یکی از این باجه‌ها مراجعه نموده و نقشه کامل فرودگاه را دریافت نمایید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید سوالات خود را از راهنمای باجه بپرسید و از او برای پیدا کردن مسیر خود کمک بخواهید.

سالن استراحت: اگر احساس خستگی می‌کنید، می‌توانید در زمان معطلی خود در فرودگاه به سالن‌های استراحت مراجعه کنید و از امکانات رفاهی که برای مسافران تدارک دیده‌ شده است، استفاده نمایید. سالن‌های استراحت فرودگاه در هر سه ترمینال وجود داشته و در دسترس تمامی مسافران قرار دارند. علاوه بر این، اتاق‌های ویژه کودکان نیز در فرودگاه دهلی تعبیه شده است که امکاناتی مانند پوشک، اسباب‌بازی  و سایر لوازم مورنیاز کودکان را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

خدمات اورژانسی: مراکز مراقبت‌های پزشکی و خدمات اورژانسی از جمله موارد دیگری است که در ترمینال‌های فرودگاه دهلی دیده می‌شود. این مراکز، خدمات درمانی اورژانسی و سرپایی را به مسافران خود ارائه داده و در صورت نیاز به آنان کمک می‌کنند.

دستگاه خودپرداز: در بخش‌های مختلف فرودگاه، تعدادی دستگاه خودپرداز تعبیه شده است که مسافران می‌توانند در صورت نیاز از آن‌ها استفاده نمایند.

وای‌فای رایگان: مسافران فرودگاه دهلی در تمامی نقاط این فرودگاه از اینترنت وای‌فای رایگان با سرعت بالا برخوردار هستند.

پارکینگ مخصوص معلولین: فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی به فکر مسافران معلول خود نیز بوده و پارکینگ‌های مخصوص مسافران دارای معلولیت جسمی را نیز تدارک دیده است.

رستوران و کافه: علاوه بر موارد عنوان شده، تعدادی رستوران و کافه نیز در ترمینال‌های مختلف این فرودگاه به چشم می‌خورند که انواع غذاها و نوشیدنی‌های گرم و سرد را به مشتریان ارائه می‌دهند.

هتل فرودگاه: اگر به دلیل تاخیر در پرواز مجبور باشید زمان زیادی را در فرودگاه معطل بمانید، می‌توانید به هتل فرودگاه مراجعه کنید و به استراحت بپردازید.  این هتل تمامی امکانات رفاهی و تسهیلات موردنیاز مسافران را در نظر گرفته و امکان اقامتی راحت را برای آنان فراهم نموده است.  هتل کلاس، هتل هالیدی این، هالیدی لو پرنسس و هتل هال لایف، هتل‌های دیگری هستند که در نزدیکی فرودگاه قرار دارند و به راحتی قابل دسترسی می‌باشند.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

خطوط هوایی فعال در فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

فرودگاه دهلی مبدا و مقصد بسیاری از پروازهای داخلی و بین‌المللی این کشور می‌باشد. از جمله پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی می‌‌توان به شهرهای بزرگ هندوستان مانند بمبئی، حیدرآباد و چنای اشاره کرد. پروازهای بین‌المللی نیز به سمت مقاصدی چون ایران، سنگاپور، لندن، دبی و ابوظبی انجام می‌شود.

از جمله شرکت‌های هواپیمایی معروف فعال در این فرودگاه می‌توان به الاتحاد ایرویز (Etihad Airways)، بریتیش ایرویز (British Airways)، لوفت هانزا (Lufthansa Airlines) و ایر فرانس (Air France) اشاره کرد.

مسافران ایرانی نیز می‌توانند از طریق شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای مستقیمی را به سمت فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی داشته باشند. این پروازها از دو فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه امام خمینی تهران انجام می‌شود. علاوه بر این، پروازهای غیر مستقیمی نیز از ایران به سمت فرودگاه دهلی انجام می‌شود که با یک توقف در مسیر همراه می‌باشد. پروازهای غیر مستقیم ایران-دهلی عبارتند از:

  • عمان ایر (Oman Air): تهران - مسقط -  دهلی
  • ایر عربیا (AirArabia): تهران/ مشهد/ شیراز - شارجه -  دهلی
  • قطر ایرویز (Qatar Airways): تهران/ مشهد/ شیراز - دوحه -  دهلی
  • هواپیمایی امارات (Emirates Airline): تهران/ مشهد/ شیراز - دوبی -  دهلی
  • ترکیش ایرلاین (Turkish AirLine): تهران/ مشهد/ شیراز/ اصفهان - استانبول -  دهلی
  • کویت ایرویز (Kuwait Airways): تهران/ مشهد -  کویت -  دهلی

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

در این مقاله به معرفی فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی پرداخته و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دادیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید و از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به هریک از شهرهای توریستی هندوستان را دارید، می‌توانید از طریق آژانس گردشگری کایت، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت به صورت 24 ساعته در خدمت گردشگران بوده  و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید