سفر ارزان به هند | 8 راه‌ برای داشتن سفر خیلی ارزان به هند
زهرا نیرومند 1399/07/25 4456 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



هند، یکی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی است که در بخش جنوبی این قاره واقع شده است. این کشور وسیع دارای جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی بوده و بناهای تاریخی منحصربفردی را در خود جای داده است. به این جاذبه‌ها، ادیان متنوع مردم این کشور و آداب‌رسوم خاص آنان را نیز اضافه کنید که باعث جذاب‌تر شدن هندوستان شده و سالانه افراد بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به سمت آن می‌کشاند. هندوستان و شهرهای توریستی آن مانند دهلی، بمبئی­، کلکته، آگرا و جیپور، مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی نیز قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مقاصد خارجی در بین هم‌وطنان عزیزمان محسوب می‌شود. اگر شما هم دوست دارید به این کشور زیبا و رنگارنگ سفر کنید، اما نگران هزینه‌های بالای آن هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این بخش قصد داریم در مورد سفر ارزان به هند صحبت کنیم و در این زمینه نکاتی را بیان نماییم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

  • خرید بلیط ارزان هواپیما

یکی از عمده‌ترین هزینه‌های سفر، هزینه بلیط هواپیماست که معمولا قیمت بسیار بالایی دارد. برای این‌که بتوانید بلیط خود را با قیمت مناسبی تهیه کنید، باید با راهکارهای خرید بلیط ارزان آشنایی داشته باشید. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بلیط خود را با قیمت ارزان‌تری تهیه کنید، خرید بلیط چارتری است. پیشنهاد می‌کنیم در یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده بلیط‌های چارتری عضو شوید تا از زمان عرضه این بلیط‌ها آگاهی پیدا کنید. بلیط‌های چارتری معمولا در فصل‌های کم‌گردشگر سال ارائه می‌گردد. بنابراین، باید همیشه آماده سفر باشید و محدودیتی در زمان سفر نداشته باشید. علاوه بر این، به این نکته دقت داشته باشید که پرواز‌های ترانزیت همیشه گران‌تر از پروازهای مستقیم هستند. بنابراین سعی کنید پروازهای مستقیم ایران - هندوستان را خریداری نمایید. شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر دو شرکت ایرانی هستند که پروازهای مستقیمی را از ایران به سمت هندوستان انجام می‌دهند.

خرید بلیط ارزان هواپیما

  • حمل‌ونقل در هند

از دیگر هزینه‌های سفر می‌توان به حمل‌ونقل داخل شهری و بین‌شهری اشاره کرد. گزینه‌های متعددی برای حمل و نقل در هند وجود دارد که عبارتند از:

قطار: سوار شدن در قطارهای سریع‌السیر این کشور یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به هند است که پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده، امتحان کنید. می‌توانید مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را با قطار طی کنید یا برای سفر از شهری به شهر دیگر سوار قطار شوید. قطارهای هند در سه درجه طبقه‌بندی می‌شوند. قطارهای درجه یک امکانات رفاهی خوبی را در اختیار مسافران قرار داده و به همان نسبت قیمت بالاتری نیز دارند. اگر می‌خواهید سفر ارزان به هند داشته باشید، باید قطارهای ارزان درجه سوم را برای سوار شدن انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از افراد، خصوصا افراد محلی، سوار قطارهای درجه سه می‌شوند. بنابراین، قطارهای درجه سه بسیار شلوغ هستند تا جایی که ممکن است صندلی خالی برای نشستن وجود نداشته باشد.

اتوبوس: گزینه دیگری که پیش‌رو دارید، اتوبوس است. اتوبوس‌ها نیز به دو دسته شخصی و دولتی تقسیم می‌شوند. اتوبوس‌های دولتی ارزان‌تر بوده و کیفیت پایین‌تری دارند. اگر مسیر طولانی را با اتوبوس طی می‌کنید و سفر بین‌شهری دارید، می‌توانید تخت کرایه کنید. تخت‌های اتوبوس یک نفره و دونفره هستند و در بالای صندلی‌ها قرار دارند.

تاکسی: تاکسی گران‌ترین وسیله حمل‌ونقل در هند است. اگر چند نفر باشید می‌توانید باهم یک تاکسی کرایه کنید تا سفر راحت‌تری داشته باشید و سریع‌تر به مقصد برسید.

حمل‌ونقل در هند

  • اقامت‌گاه ارزان در هند

کشور هند هتل‌های مجلل و گران بسیاری دارد که هزینه‌هایی بالایی را بابت یک شب اقامت از گردشگران دریافت می‌کنند. در کنار این هتل‌ها، هتل‌های ارزان‌قیمت دو ستاره و سه‌ستاره نیز دیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هتل‌های ارزان‌تر را برای اقامت انتخاب نمایید تا هزینه‌ کمتری بابت آن بپردازید.

اگر قصد دارید سفر ارزان به هند را تجربه کنید، می‌توانید به جای هتل به سراغ هاستل‌های هند بروید. البته توجه داشته باشید که هاستل‌های خوب و متوسط را برای اقامت انتخاب نمایید. هاستل‌های ارزان‌قیمت هند معمولا فضای مناسبی ندارند و دارای محیط کثیفی می‌باشند. این هاستل‌ها اغلب مردانه هستند. نکته‌ای که برای اجاره هاستل باید مدنظر قرار دهید، وجود گاوصندوق یا کمدهای قفل‌دار است. با این‌که هند در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای افزایش امنیت در کشور خود داشته و تا حد بسیار زیادی نیز موفق بوده است، اما در برخی از مناطق هم‌چنان ناامنی وجود دارد. بنابراین، این نکته را نیز مدنظر قرار دهید و اقامت‌گاه خود را با وسواس بیشتری انتخاب کنید.

اقامت‌گاه ارزان در هند

  • هزینه غذا

هندوستان منبع غذاهای خوشمزه با طعم‌ها و رنگ‌های متنوع است. خوشبختانه در این کشور از نظر خوردوخوراک مشکلی نخواهید داشت و هرچه بخواهید را می‌توانید با قیمت بسیار مناسبی تهیه نمایید. حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید در یک رستوران مجلل و شیک غذا بخورید و هزینه مناسبی نیز بابت آن بپردازید. با این حال، اگر می‌خواهید سفر ارزان به هند داشته باشید، بهتر است غذاخوری‌های خیابانی و رستوران‌های محلی را برای صرف غذا انتخاب کنید تا هزینه کمتری بابت آن بپردازید. البته ارازن بودن غذاهای این مکان‌ها به معنای خوشمزه نبودن یا بی‌کیفیت بودنشان نیست.

هزینه غذا

  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری

بازدید از اماکن تاریخی، گشت‌وگذار در پارک‌ها و استفاده از تفریحات و سرگرمی‌ها، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر محسوب می‌شود. در واقع شما سفر می‌کنید که بتوانید دیگر نقاط دنیا را از نزدیک ببینید و از تماشای جاذبه‌های متنوع آن لذت ببرید. کشور هند، از جمله کشورهایی است که هم از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و هم از نظر اماکن تاریخی بسیار غنی بوده و مکان‌های متعددی برای بازدید دارد.

برای داشتن سفر ارزان به هند باید در انتخاب جاذبه‌های گردشگری کمی دقت کنید، اما این مسئله نباید باعث شود مهم‌ترین مکان‌های این کشور را از دست بدهید. شما هزینه‌ بالایی برای سفر پرداخت کرده‌اید، پس باید نهایت استفاده را از روزها و ساعات خود داشته باشید. شاید بهتر باشد در هزینه‌های غذا و اقامت‌گاه مقدار بیشتری صرفه‌جویی کنید و بخش بیشتری از پول خود را به خرید بلیط برای ورود به بناهای تاریخی و دیدنی اختصاص دهید. پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات خود را در مورد جاذبه‌های گردشگری این کشور افزایش داده و مکان‌های معروف‌تر و جذاب‌تر را در الویت قرار دهید.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری

  • بهترین زمان برای سفر ارزان به هند

انتخاب زمان سفر تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه بلیط هواپیما و رزرو اتاق دارد. اگر برایتان مقدور است فصل‌های کم‌گردشگر سال را برای سفر به هند انتخاب کنید. در این زمان به دلیل کم شدن تعداد مسافران، آژانس‌های هواپیمایی و هتل‌ها برای جذب مسافر بیشتر، تبلیغات گسترده‌ای داشته و هزینه‎‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. تا جایی که می‌توانید بلیط هواپیما را حتی تا نصف قیمت اصلی آن نیز خریداری کنید و تخفیفات خوبی از هتل‌های لوکس و گران‌قیمت بگیرید. بهترین زمان برای سفر ارزان به هند، ماه‌های ژانویه تا می (اواسط دی تا اواسط خرداد) و سپتامبر تا اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان) می‌باشد. این کشور در ماه‌های دسامبر تا ژانویه و ژوئن تا جولای در پرگردشگرترین حالت خود به سر می‌برد و هزینه‌های سفر نیز در این زمان بالاتر است. 

بهترین زمان برای سفر ارزان به هند

  • خرید ارزان در هند

فروشگاه‌ها و مراکز خرید هند پر از زیورآلات و لباس‌های رنگارنگ است که شما را جذب خود خواهد کرد. اگر قصد خرید دارید، بهتر است بازارهای سنتی و محلی را انتخاب نمایید و برای پیدا کردن فروشگاه‌های ارزان نیز از مردم بومی کمک بخواهید. البته پیشنهاد می‌کنیم مقدار پول مشخصی را برای خرید کنار بگذارید و بیشتر از آن هزینه نکنید.

اگر به دنبال اجناس ارزان‌قیمت برای یادگاری یا سوغاتی می‌گردید، بهترین انتخاب خرید لباس‌های سنتی هندی و صنایع دستی خاص این کشور است. این کالاها در هند تولید می‌شوند و قیمت مناسب‌تری نسبت به کالاهای وارداتی و اجناس برند دارند. اگر اهل چانه زدن هستید، حتما این کار را در بازارهای هند انجام دهید و کالای موردنظر خود را با تخفیف خوب خریداری نمایید.

خرید ارزان در هند

  • سفر با تورهای گردشگری

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سفر ارزان به هند باید مدنظر قرار دهید، سفر با تورهای گردشگری است. آژانس‌های گردشگری بلیط هواپیما را به صورت عمده خریداری می‌کنند و رزرو اتاق‌ها را نیز به همین شکل انجام می‌دهند. از این رو، می‌توانند قیمت تورهای خود را بسیار مناسب‌تر از سفر انفرادی به مسافران و گردشگران ارائه دهند. بنابراین، اگر دوست دارید سفر راحت و بی‌دغدغه‌ای را تجربه کنید و در کنار آن هزینه‌های خود را نیز به حداقل برسانید،  پیشنهاد می‌کنیم تورهای گردشگری هند  را برای سفر به این کشور انتخاب نمایید. تورهای گردشگری هند با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، هزینه‎‌های متفاوتی دارند.  از جمله هزینه‌هایی که بر روی قیمت تور تاثیر می‌گذارد می‌توان به نوع پرواز، کیفیت هتل و مدت اقامت در مقصد اشاره کرد. البته باید در انتخاب تور نیز دقت کافی را داشته باشید و به سراغ تورهای شناخته شده و خوش‌نام بروید. برخی از تورهای گردشگری با قیمت‌های بسیار پایین مسافران را جذب می‌کنند و امکانات نامناسب و بسیار ضعیفی را به آنان ارائه می‌دهند.

سفر با تورهای گردشگری

در این مقاله به معرفی راهکارهایی برای داشتن سفر ارزان به هند پرداختیم و 8 نکته مهم در این زمینه را نیز مورد بررسی قرار دادیم. با رعایت این نکات می‌توانید به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هرچه زودتر برای سفر به این کشور زیبا برنامه‌ریزی نمایید. البته همان‌طور که در بالا اشاره  کردیم، همراهی با تورهای گردشگری امکان سفر آسان‌تر با حداقل هزینه را برایتان فراهم می‌کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم سری به دیگر صفحات سایت بزنید و قیمت تورهای هند کایت را نیز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید تصمیم بهتر و مناسب‌تری بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02175097700  تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید